Skip to content

Betalnings och leveransvillkor

Betalningsmetoder
Betalningen kan göras enkelt genom Klarnas betalningstjänst. Du kan betala med faktura, direkt i nätbanken eller med något av de vanliga debit- eller kreditkorten. Dessutom kan du välja att betala vid hämtning av varorna vid vårt verksamhetsställe endera kontant eller med betalkort.

Klarna Köp nu – betala senare!
Om dessa villkor besluts mellan dig och butiken, från vilken du köper varorna, när du väljer betalningsmetod.

Betala senare
När du väljer Betala senare som betalningsmetod, ger vi dig möjligheten att betala med förfallodag 14 dagar efter leverans. Vi överför våra fordringar till Klarna Bank AB (”Klarna”). Klarna sänder instruktioner till dig per e-post, om hur du betalar direkt till Klarna. Om du hellre vill ha betalningsinstruktionerna per post, kontakta Klarnas kundtjänst efter köpet. Kontaktuppgifter och övrig info om Klarna hittar du på hemsidan klarna.fi.

Betala först när du hämtat din beställning!
Klarna erbjuder användarna Köparskydd, som betyder exempelvis det att som konsument måste du inte betala dina beställda produkter innan du mottagit dem, och att Klarna hjälper dig med problem i samband med köpet. Tilläggsinformation och instruktioner hittar du här: https://www.klarna.com/fi/klarnan-kuluttajille-tarjoama-ostajan-turva/.

Leveransmetoder
Alla beställda produkter hämtas från Fiskdisken, Blå vägen 1 (Fiskstranden), Vasa.

Minimibeställning
Det finns ingen minimibegränsning för inköp.

Beställnings- och leveransvillkor
Alla beställningar i webbshoppen ska göras senast en dag innan avhämtning. Beställningstiden beror ändå på vilken produkt som beställs. Kontrollera beställningstiden vid varje produkt. När du köper alkoholprodukter, bör du uppvisa legitimation vi avhämtningen av produkterna. Om du har frågor gällande beställningen, var i kontakt per e-post info@fiskdisken.fi eller per telefon 050 409 8150.

Annulerande av beställning
Beställningen ska annulleras senast 48 timmar innan avhämtning. Vid frågor, var i kontakt.

Returneringsrätt gäller ej livsmedel.

Felaktig produkt
Vid beställningens avhämtning godkänner kunden dess innehåll. Kunden ansvarar för förvaringen av beställningen från och med upphämtningen, exempelvis då det gäller bevarandet av kylkedjan. Om beställningen av någon orsak inte är okej, kontakta oss per telefon 050 572 7115 så utreds orsaken och en lösning till problemet.